انستیتوی ملی سلامت و تعالی مراقبت انگلیس راهنمای خود برای مراقبت از پا را به روزرسانی کرد تا از آسیبهای ناشی از عفونت های پا جلوگیری کند

21 اکتبر 2019 - راهنمای به روز شده ی جدید مراقبت از پا، توسط انستیتوی ملی سلامت و تعالی مراقبت((NICE[1] انگلیس منتشر شد. این گایدلاین با کد NG19، در مورد "مشکلات پای دیابتی: پیشگیری و مدیریت" به روز شده است، که شامل توصیه های جدید در مورد تجویز آنتی بیوتیک ها برای عفونت های پای دیابتی می باشد.

در حالی که این دستورالعمل ها برای تعیین استانداردهای مراقبت های بهداشتی برای پزشکان تدوین شده است، اما همچنین می تواند برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد. این اطلاعات به آنها کمک می کند تا دریابند که چه میزان از مراقبت ها را می توانند از ارائه دهندگان مراقبتهای بهداشتی انتظار داشته باشند.

دستورالعمل های جدید شامل خلاصه ای سه صفحه ای از راهنمایی های مربوط به درمان ضد میکروبی است. استفاده ی مناسب از آنتی بیوتیک ها موضوعی است که در مراقبت های بهداشتی بسیار مورد بحث قرار گرفته است، زیرا استفاده بیش از حد یا نامناسب از آنتی بیوتیک ها می تواند خطر ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی را در باکتری ها افزایش دهد.

یکی از توصیه های این گایدلاین به روز شده این است که در صورت وجود علائم عفونت پا، آنتی بیوتیک ها باید بلافاصله تجویز شوند. این گایدلاین دستورالعملهای راهنمای اصلی منتشر شده در سال 2015 ، را حفظ کرده است.

در این رهنمودها همچنین آمده است که در حالی که باید از آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت پا بلافاصله استفاده کرد، اما نباید از آنها برای "جلوگیری از عفونت" استفاده شود.

کمیته ای برای بررسی این گایدلاین تشکیل شده است. NICE با توضیح دلیل ادامه ی تجویز فوری آنتی بیوتیک ها، اظهار داشت: این کمیته موافقت کرد که در مبتلایان به دیابت، تمام زخم های پا به احتمال زیاد توسط باکتری ها عفونی می شوند، اما برای افرادی که عفونت پای دیابتی دارند، درمان سریع عفونت با آنتی بیوتیکها برای جلوگیری از عوارض، از جمله عفونت های تهدید کننده ی عضو، مهم است.

این کمیته با توصیه ی منتشر شده در دستورالعمل 2015 ، که در صورت مشکوک بودن به عفونت پای دیابتی، باید هرچه سریعتر آنتی بیوتیک تراپی آغاز شود، موافق است. این توصیه در دستور العمل جدید حفظ شده است. انتخاب آنتی بیوتیک بستگی به شدت عفونت دارد، اگرچه این کمیته اذعان داشت که در بسیاری از مطالعات مورد بررسی آنها، بین شدت عفونت ها، تمایزی اعمال نشده است.

عوارض مربوط به پا در افراد مبتلا به دیابت شایع تر است و این دستورالعمل جدید به پزشکان کمک می کند تا از بروز مشکلات جدی در افراد مبتلا به دیابت که دارای مشکلات پا هستند، بهتر جلوگیری گردد.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/oct/nice-updates-foot-care-guidance-to-prevent-harm-from-foot-infections-97132177.html

 



[1] از سال ۱۹۹۹یک گروه از محققین انگلیسی موسسه ای به نام The National Institute for Health and CareExcellence  با مخفف NICEرا ایجاد نمودند که در آن یک سرویس ویژه برای یافتن اولویتهای پژوهشی به محققان ارائه می‌گردد. یکی از اهداف این موسه معرفی تحقیقات خوب و کاربردی در رشته ی مرتبط میباشد. علاقمندان میتوانند برای دریافت گایدلاینهای پزشکی به آن مراجعه نمایند. برای پیدا کردن یک مطلب مهم و Hottopicبرای تحقیق خود نیز به راحتی میتوانید به سایت زیر مراجعه نمایید.

https://www.nice.org.uk/about/what-we-do/science-policy-research/research-recommendations